Udostępnij

Ciekawi Cię dane dotyczące odzyskiwania tętna, ale nie jesteś pewien, co to jest? Postępuj zgodnie z instrukcjami, jak zobaczyć dane odzyskiwania tętna na Apple Watch, co to znaczy i jakie są dobre numery odzyskiwania tętna.

Co to jest odzyskiwanie tętna i co to oznacza?

Odzyskiwanie tętna mierzy, jak bardzo spada twoje tętno po wysiłku. MedPage Today dobrze tłumaczy opisując powrót do rytmu pracy serca jako „informację o parametrach sercowo-naczyniowych, które odzwierciedlają aktywność autonomicznego układu nerwowego”

Miary tej aktywności odzwierciedlają równowagę między współczulnym układem nerwowym (który aktywuje reakcje walki i ucieczki) a przywspółczulnym układem nerwowym (który aktywuje aktywność „odpoczynku i trawienia”) i okazały się silnymi predyktorami śmiertelności.

W wielu badaniach odzysk tętna (HRR) był silnym predyktorem dla osób, które dwa razy częściej umierają w ciągu najbliższych sześciu lat.

Badanie z 1999 r. Opublikowane w New England Journal of Medicine wykazało, że nienormalnie niskie HRR wiązało się z podwójnym ryzykiem śmierci w ciągu 6 lat.

To 20-letnie badanie i HRR pozostają bardzo istotne. Artykuł cytowano 1100 razy od czasu publikacji. Do tej pory w 2019 r. Odwoływało się do niego 58 artykułów.

Jakie są dobre wartości odzyskiwania tętna?

Nowsze badania potwierdzające ustalenia z 1999 r. Pokazują, że HRR wynoszący 13 lub więcej (co oznacza spadek o 13 uderzeń na minutę lub więcej) po 1 minucie, lub 22 lub więcej po dwóch minutach jest w normalnym / zdrowym zakresie.

Pamiętaj jednak, że aby najdokładniej przetestować odzyskiwanie tętna, musisz go zatrzymać Apple Watch rejestracja treningu zaraz po treningu. Na przykład, jeśli zostawisz trening uruchomiony po zakończeniu, rozciągnięciu, siadaniu, relaksie, a następnie zakończeniu treningu, zobaczysz niskie wartości HRR, ponieważ Apple Watch nie porównuje maksymalnego tętna lub bliskiego maksymalnego tętna z twoim stopy odzysku.

Ale jeśli regularnie widujesz się poniżej tych liczb, dobrze jest skonsultować się z lekarzem. Kardiolog Anthony Pearson, MD mówi:

Jeśli Twój 1-minutowy HRR wynosi <13 uderzeń lub 2-minutowy HRR <22 uderzeń na minutę, jest to zły znak prognostyczny. Jeśli nie zdiagnozowano u Ciebie poważnej choroby sercowo-naczyniowej, rozważ wizytę u lekarza w celu oceny.

Apple Watch: Jak odzyskać tętno

Apple Watch

  1. Na zegarku Apple Watch przejdź do aplikacji Tętno
  2. Przesuń lub przewiń w dół
  3. Tak długo, jak masz zarejestrowany trening na dany dzień, zobaczysz Poprawa Sekcja
  4. Stuknij, aby zobaczyć więcej szczegółów
  5. Odzyskiwanie tętna pokazuje, jak bardzo Twoje tętno zmniejszyło się 1 i 2 minuty po treningu
  6. Aby zobaczyć dane HRR z poprzednich dni, musisz udać się do swojego iPhone'a, wykonaj poniższe czynności

iPhone

  1. Aby zobaczyć dane odzyskiwania tętna z poprzednich treningów, przejdź do aplikacji Activity na iPhonie
  2. Wybierz dzień, na który chcesz spojrzeć
  3. Przesuń w dół i dotknij nagranego treningu
  4. Na Tętno sekcji, przesuń palcem od prawej do lewej
  5. Zobaczysz teraz swoje dane odzyskiwania tętna

Czytaj więcej dobrymac.pl tutoriale:

Zegarek Apple:

AirPods Pro:

FTC: Korzystamy z automatycznych linków partnerskich do zarabiania dochodów. Więcej.


Sprawdź dobrymac.pl na YouTube, aby uzyskać więcej wiadomości Apple:

Komentarze